2013/02/04

a pompas kenyerkem

az aramszunetes kenyer miutan megsult, kiderult h eletem egyik legjobb kenyere
derult ez ki ugy h nem sokat vartam tole, alapbol kenyerlepenykeket terveztem csak vegul kedvem lett egyben megsutni, meg telehajigaltam maradekokkal
szeretnek ilyet enni minden nap, annyira !!
muszaj lepesenkent leirnom mit tettem, meg mielott elfelejtem
jo tomott nedves fajta, nehogy vki megsusse aztan csalodjon h mifele recept ez!

krumplis csicseriborsos laposkenyer

hozzavalok
[kb 2 dl ossztort fott krumpli + kb 2 dl csicseriborso kezzel szetnyomkodva]
[kb 2 dl tk tonkolyliszt + kb 2 dl buza retesliszt + egy egesz keves szaritott eleszto (kb 1/3 v 1/4 csomag) + so + keves kenyerfuszer (orolt komenymag anizs es koriandermag)]
langyos viz

parameterek
a teszta vegig lezart, olajjal kikent muanyag dobozban volt
a konyhaban nincs futes de hideg se, panel szoval ~20 fok
a beuvegezett erkelyen azon az ejjelen 5-10 fok lehetett
a forro suto max homerseklet, a kozepesnek nevezett vszleg joval melegebb mint mas sutokon a kozepes (nalam 4est ugy tippelem h mashol 6os, gazsutofokozatokat nezve)

aktivitasok:
a fentieket eloszor csak osszekevertem, ott hagytam kb 1 orara a konyhaban
miutan kitalaltam h kenyer lesz ebbol, lisztes feluleten kozepesen megdagasztottam, ezt kovetoen kb 8 oran at pihent a konyhaban
aztan keso este mar faradt voltam (es leven elotte szerajban voltunk, ehes se), igy a konyhai 8 orat kovetoen kitettem az erkelyre, ott volt ujabb 12 oran keresztul
ezalatt se kelt meg igazan, persze nagyonn volt a teszta mint a kezdetekkor de nem sokkal
miutan bevittem a konyhaba, kisse megnyomogattam, jo lapos szilvamagalaku cucc lett belole, keresztbe vagtam bele 5-6 jo mely vagast
forro sutobe tettem, spricceltem ra keves vizet, majd ~10 p mulva levettem a homersekletet kozepesre es addig sutottem ameg mar szep szine lett es kopogott az alja

mondhatom meglepodtem teljesen h milyen szuper szuper lett
es jol el is szomorodtam mert cs-t aki epp az anyukajanal varr ^_^ nagy nehezen vegre elertem es elmondtam neki h MUSZAJ idejonnie es megkostolnia eletem legjobb kenyeret, ugyis megy haza magahoz szoval nem nagy ugy tenni egy kiterot, de rammordult h nagyon siet, mondtam oke mindegy felejtsd el szevasz aztan letettem, azota se jelentkezett
meg jo h a kedves zizi a felmondatos siramomra kedveset valaszolt, igy azert jobb is mar a kedvem

tegnap semmi kulonos de attol meg igen szupi sajtos sargarepakremmel toltam vacsira, nagyon jo mint a ketto
sargarepas krem: 4 kis sargarepa lereszelve + 4 kockasajt + a hortig fele fustolt mozzarella jellegu sajtom vege belereszelve + kb masfel dl tejfol + 1 ek majonez  + 1 tk bajor edes mustar + 2 gerezd fokhagyma osszenyomva + so
persze rendes tomlos ami folyik jobb volna, ez igen szilard volt, ugyhogy normalis tomlossajt eseten vszleg tejfol nem is kene bele

2 comments:

Száni said...

Finom lehetett! :)
Üdv: Sanyi

anna said...

igen igen "_"